Kjøpsvillkår

Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling hos www.clubassist.no.

Kjøpsvilkårene gjelder for alt av salg av varer og produkter fra clubassist.no Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handel loven. Les gjennom dette hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Firma informasjon

Clubassist.no er en nettbutikk som tilbyr attraktive varemerker innen kategorien trening.

Vi er totalleverandør av alt av klær og utstyr din idrettsklubb trenger.

Clubassist AS, Masteveien 3, 1481  Hagan

Epost:  post@clubassist.no

Org nr: 912 895 394

Aldersgrense

For å handle hos  www.clubassist.no må du være fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers være i stand til å inngå en avtale. Dersom du er under 18 år, må du ha tillatelse fra foresatte for å kunne bestille fra oss.

Priser og avgifter

Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll merverdiavgift og eksklusive frakt. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen., Priser i nettbutikken kan i noen tilfeller variere og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser.

Vi reserverer oss mot eventuelle leveranseforsinkelser og utsolgte produkter. Videre reserverer vi oss mot tekniske feil, trykkfeil og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å endre eventuelle feil i prisinformasjon før og etter bestillingen er behandlet.

Frakt og Levering:

Vi sender pakker fortløpende. Vi prøver å få avgårde alle ordrer så snart som mulig og leveringstiden fra vi sender pakker er fra 2-6 dager om det er varer vi har på lager. På bestillingsvarer må det beregnes 2-3 uker.

Ved spesialproduksjon vil leveringstiden være fra 5-10 uker, avhengig av leverandør.

Alle våre pakker sendes med Posten/Bring.

Bestillinger til klubb levers på klubbhuset for utlevering, dersom ikke annet er bestilt.

Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig.

Dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres, sendes de varene som kan leveres, mens de varene som ikke kan leveres vil bli kreditert / ettersendes deg.

Ved leveranse vil du bli varslet via SMS fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager vil du motta en bekreftelse på det.

Uavhentet leveranse

Dersom du ikke henter ordren inne tidsfrist og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du automatisk bli kreditert når vi henter ordren i retur. Du vil bli fakturert med et minimum gebyr på kr 100-, for å dekke våre håndteringskostnader.

Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel

Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og Clubassist AS om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt vår Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.

Når varene sendes fra lageret til Clubassist AS, vil du også motta en leveransebekreftelse via sms. Sammen med din leveranse får du en følgeseddel som gjelder som kvittering for varene.

Bytte, angrerett og reklamasjon

Retur gjennomføres ved at varen sendes til Clubassist AS sitt lager etter avtale. Vi dekker porto ved reklamasjon eller andre feil fra vår side.

Merk at teamprodukter ikke kan byttes og/eller returneres da dette anses som tilvirkningskjøp, tøyet kan ikke byttes på lik linje med standard tøy. Med teamprodukter mens tøy som er bestilt i spesialdesign og eller standardtøy som er trykket med valgte initialer/navn påmontert. 

Angrerett

Angrettloven gir deg som forbruker 14-dagers angrerett ved kjøp på e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av varer med avtalt logo, navn eller nr trykk, som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur. Dersom produktet omfattes av angreretten og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har Clubassist AS rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi. 

Reklamasjon

Clubassist AS garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du reklamasjonsrett. Du må reklamere til Clubassist AS så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til post@clubassist.no

Ved godkjent reklamasjon påtar Clubassist AS seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du bruker angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til Clubassist AS tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.

Betaling og priser 
Det å handle i vår nettbutikk er sikkert og enkelt.

Betalingsvalg "CA-Faktura" kan kun velges av klubber og lag med særskilt avtale. Ordre fra kunder som velger "CA-Faktura", uten særskilt avtale vil bli avvist.
Vi samarbeider med Klarna Checkout.


«KLARNA CHECKOUT

Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmetoden som passer deg best.

En finesse med Klarna Checkout er at vi skiller på kjøp og betaling. Først bekrefter du ditt kjøp og deretter velger du hvordan du vil betale. Betalingsmåtene som kan komme til å tilbys er faktura, delbetaling, kortbetaling eller bankoverføring. Alle er like sikre. Ved å gi eller etterspørre informasjon i Klarna Checkout, godtar du våre vilkår for bruk og vår bruk av dine personopplysninger som beskrevet nedenfor.

Klarna Checkout Brukervilkår

Ved å bruke Klarna Checkout, samtykker du i Klarna Bank AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", forhold som beskrevet nedenfor, inkludert eventuelle vedlegg eller annet materiale som det henvises til ("Vilkårene").

Fra og med at du gir eller ber om informasjon begynner du å bruke Klarna Checkout. Derigjennom samtykker du også i vår bruk av dine personopplysninger, inkludert muligheten for å overføre opplysningene til tredjepart eller for behandling utenfor EU / EØS.

Identifikasjon, tilpasning og risikovurdering
For trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, og for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling må Klarna verifisere din identitet.

Klarna innhenter ytterligere informasjon som fødselsnummer, navn og adresse, valg av kredittalternativer, samt kredittinformasjon fra ulike leverandører.

Klarna benytter også den informasjonen som du kan ha liggende fra tidligere kjøp, offentlig tilgjengelig informasjon og informasjon på internett om hvordan du har oppfylt våre betalingsbetingelser, for å foreta en risikovurdering.

Klarna Checkout justerer automatisk risikovurderingen, og dermed også utformingen av tjenesten, hver gang du bruker tjenesten, og du trenger ikke å oppgi mer informasjon enn nødvendig.

I noen tilfeller vises din tidligere angitte og av Klarna godkjente adresse så snart du har oppgitt din e-postadresse og postnummer. Den godkjente adresse får kun anvendelse for å forhåndsutfylle adresseopplysningene i direkte forbindelse med ditt kjøp.

Ved å fullføre kjøpet, bekrefter du din identitet og riktig leveringsadresse.

Betaling, gebyrer
Klarna Checkout viser de betalingsmåter som kan tilbys til deg.
Gjeldende betalingsalternativer som i dag kan tilbys av Klarna Checkout er:

  •          faktura
  •          kontokreditt
  •          kredittkort
  •          direkte betaling via bank

- Faktura ligger som standard betalingsmåte der det er mulig.
- Ved betaling med faktura gjelder Klarnas til enhver tid gjeldende fakturavilkår: 14 dagers kreditt.
- Ved for sen betaling purregebyr i henhold til inkassoforskriftens satser samt den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente.
- Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout. Eventuelle skatter og/eller gebyrer kan tilkomme gjennom den valgte betalingsmåte, se nærmere individuelle vilkår for  betaling for varen du velger.
- Klarna kan til enhver tid legge til eller fjerne en eller flere betalingsmåter av de som tilbys i Klarna Checkout.
- Når du sluttfører et kjøp via Klarna Checkout inngår du og Klarna en avtale der Klarna bl.a. garanterer at du ikke behøver å betale dersom du ikke får dine varer.Klarna erstatter samtidig butikken for det du har handlet og overtar dermed retten til å få betalt. Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, så går din betaling til å regulere Klarnas krav.

Bruk
Klarna eier alle rettigheter til Klarna Checkout. Som bruker, kan du bare bruke tjenesten som anvist for å utføre kjøp, inntil videre og i samsvar med Vilkårene.

Dersom du tidligere har handlet med Klarna Checkout og oppgitt adressen din, kommer denne til å fylles ut automatisk så snart du har oppgitt e-postadressen og postnummeret ditt.

Du kan angre på denne funksjonen direkte i Klarna Checkout, eller ved å sende en e-post til personvern@klarna.no når helst du ønsker det.

Erklæring
Du erklærer at all informasjon du gir er korrekt og din egen, og at du kan inngå avtaler fritt og uten verge, bobestyrer eller annen persons samtykke. 

Hvis du benytter tjenesten på vegne av en juridisk person, garanterer du også at du har myndighet til å inngå denne avtalen og aksepterer Vilkårene i sin helhet på vegne av den juridiske personen.

Ved å oppgi personlig informasjon på vegne av andre personer, bekrefter du at du også har samtykke til å oppgi slike data, og at opplysningene kan brukes til de formål og på de måter som er beskrevet i disse Vilkårene.

Misbruk
Du erklærer at all informasjon du gir er korrekt og din egen, og at du kan inngå avtaler fritt og uten verge, bobestyrer eller annen persons samtykke.

Hvis du benytter tjenesten på vegne av en juridisk person, garanterer du også at du har myndighet til å inngå denne avtalen og aksepterer Vilkårene i sin helhet på vegne av den juridiske personen.

Ved å oppgi personlig informasjon på vegne av andre personer, bekrefter du at du også har samtykke til å oppgi slike data, og at opplysningene kan brukes til de formål og på de måter som er beskrevet i disse Vilkårene.

Personvern
Klarna og våre samarbeidspartnere vil behandle dine personopplysninger for å kunne tilby deg en enklere betalingstjeneste via Klarna Checkout og for å forenkle betalingsprosessen neste gang du bruker Klarnas tjenester.

Klarna bruker personopplysninger for det formål å sikre din identitet, administrere kundeforhold, hindre misbruk eller utnyttelse av betalingstjenester, utføre kundeanalyser, kredittvurdering, risikoanalyser, risikostyring, forretningsutvikling, kommersielle- og markedsføringsformål for egen del og for våre spesielt utvalgte partnere, og til å overholde gjeldende regulatoriske krav for øvrig.

Personopplysninger er enhver informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til deg. Følgende er eksempler på personopplysninger som Klarna behandler:

  •          Kontaktinformasjon - navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer m.m..
  •          Fødselsnummer
  •          Betalingsinformasjon - kortnummer, fakturainformasjon, m.m
  •          Finansiell informasjon - for eksempel informasjon om inntekt og eventuelle betalingsanmerkninger (anvendes i de tilfeller det blir foretatt en kredittvurdering)
  •          Artikkelinformasjon - informasjon vedrørende de kjøp som blir gjort
  •          Historisk informasjon – informasjon om tidligere kjøp, hvordan du tidligere har overholdt vilkårene for betaling, eventuelle avslag m.m
  •          Informasjon om din datamaskin/enhet - IP-adresse, språkinnstillinger, nettleserinnstillinger m.m.

Allment tilgjengelig informasjon på internett
Fødselsnummer brukes til identifisering og som kundenummer ved kundehåndteringsformål i Klarnas system.
Om du tidligere har brukt Klarna kan det finnes tidligere lagret informasjon om deg, for eksempel kundehåndtering, dokumentasjonskrav eller lignende autoriserte formål.
Klarna kommer til å anvende eventuell slik informasjon for å sikkerstille din identitet og forenkle din anvendelse av Klarna Checkout.
Klarna kan også bruke elektronisk kommunikasjon (f.eks kommunikasjon via SMS og e-post) i kontakten med deg.
Klarna kan gi informasjon til andre selskaper innenfor Klarna-gruppen, som da også kan bruke informasjonen på den måten og til de formål som beskrevet her.
Av administrative formål, kan informasjonen også gjøres kjent for den e-handler/nettbutikk hvor du gjorde kjøpet og til våre spesielt utvalgte partnere for kundeanalyse og markedsføring.
Videre kan informasjon gis videre i forbindelse med overføring av fordringer til inkassoforetak eller tilsvarende.
Informasjonen kan også overføres til behandling utenfor EU/EØS-området til en stat som ikke har samme nivå på beskyttelse av personopplysninger.
Klarna verner om personopplysninger og vil iverksette nødvendige sikkerhetstiltak for å beskytte opplysningene.
Du har rett til en gang per år å gi en skriftlig anmodning om tilgang til informasjonen som berører deg.
Du har også rett til å korrigere feilaktige opplysninger og velge å ikke motta ytterligere markedskommunikasjon.
Klarna Bank AB (publ) er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger og svensk lov gjelder for den behandlingen.
Se Klarnas Privacy Statement for en nærmere beskrivelse av Klarnas behandling av personopplysninger.
Ytterligere innformasjon kan også innhentes gjennom å kontakte Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com.
Ved å bruke Klarna Checkout, godtar du vår bruk av dine personopplysninger på den måten som er beskrevet her, inkludert eventuell overføring til et annet selskap eller land utenfor EU/EØS-området.
Klarna kan også bruke dine opplysninger for elektronisk kommunikasjon i for eksempel markedsføring om du betaler gjennom Klarna konto.
Du kan alltid trekke tilbake ditt samtykke for disse formål ved å sende en e-post til Personvern[at]klarna.no.

Cookies
Klarna benytter cookies. En cookie er en liten tekstfil som sendes fra Klarnas webserver og lagres av nettleseren din for å gi deg tilgang til ulike funksjoner.
Klarna bruker cookies for eksempel for å tilpasse Klarna Checkout etter din person og for interne analyser av hvordan nettstedet vårt brukes. Cookies kan ikke skade din datamaskin.
Se også Klarnas Informasjon om cookies for mer informasjon om hvordan Klarna bruker cookies.

Ved å bruke Klarna Checkout, godtar du vår bruk av cookies.

Klager
Du kan sende inn skriftlig eller muntlig klage til Klarnas avdeling for konfliktløsning. Dette gjør du ved å benytte kontaktskjemaet på Klarnas hjemmeside, www.klarna.com, https://www.klarna.com/customer-service/customer-service-mail-form eller vanlig postgang til Klarnas registrerte adresse (angi "Klage" på konvolutten). Skulle vi mot formodning ikke være i stand til å finne en løsning i forbindelse med klagen kan klagen sendes videre til den svenske nemnden for forbrukerklager (ARN). Klarna deltar i slike forhandlinger i henhold til selskapets lovpålagte forpliktelser. Du finner ytterligere informasjon om forutsetninger for klageadgang på ARNs nettside: http://arn.se/other-languages/english-what-is-arn/. Tvisten kan legges frem på alle offisielle EU-språk og sendes via ODR-plattformen til EU-kommisjonen. Tvisten vil deretter bli videresendt til ARN. Du finner ODR-plattformen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Du kan også kontakte ARN på svensk ved hjelp av vanlig postgang eller ved personlig fremmøte på følgende adresse: Allmänna reklamationsnämnden, Postbox 174, 101 23 Stockholm, Sverige. Besøksadresse: Kungsholmstorg 5, Stockholm.

Oppsigelse
Retten til å bruke Klarna Checkout vedvarer inntil en av partene sier opp avtalen. Slik oppsigelse har umiddelbar virkning, men påvirker ikke vilkår og forpliktelser for fullførte kjøp (ubetalte regninger, avgifter, m.m.), eller retten til å behandle personopplysninger på den.» 

Produktinformasjon og bilder

Clubassist AS gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktene forpakningen når du har mottatt din leveranse.

Forbehold

Vi reservere oss fra eventuelle skrivefeil og prisforandringer.

Personopplysninger

Ved registrering av din bestilling på Clubassist AS godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling.

Ifølge loven om personopplysninger har du rett til å ta del i den informasjonen som vi har registrert om deg og hvis du anser at opplysningene er feilaktige eller irrelevante, kan du be om en rettelse eller fjerning fra kunderegisteret vårt. Kontakt oss på post@clubassist.no  Vi forsikrer deg at vi ikke kommer til å selge eller gi dine personopplysninger til andre. Les mer om behandling av personopplysninger under vår personvern erklæring.

Force majeure

Er Clubassist AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er makeupyourmind.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

Kjøpsvilkårene er fastsatt av Clubassist AS den 30. oktober 2019